ÜRO valis kriisiabi lennuvälja pinnase stabiliseerimiseks Neoloy lahenduse. Neoloy Tough Cell`i lahendus lennuraja renoveerimisel tagab abioperatsioonide stabiilsuse vaeses piirkonnas, võimaldades toidukriisi ajal toiduabi kohaletoimetamist miljonitele inimestele ja aidates ÜRO-l sõna otseses mõttes päästa inimeste
Loe edasiVäljakutse
UNOPS (United Nations Office of Project Services, ÜRO projektiteenuste büroo) soovis ehitada Rubkona lennuvälja taastamiseks ruleerimisteed, perrooni ja juurdepääsuteid (koos drenaažiga) ning lennuraja pikkust kahekordistada, et võimaldada suuremate õhusõidukite kasutamist (nt C130 Hercules). Tegemist oli elupäästemissiooniga, et tagada pidev valmisolek hädavajaliku abi kohaletoimetamiseks lennutranspordiga miljonitele inimestele, kes kannatavad ebaturvalisuse, elukoha ebakindluse, toidupuuduse ja haiguste tõttu.
ÜRO valis rahvusvahelisel konkursil PRS-lahenduse. PRS Engineering`u üksikasjalik katendi analüüs ja projektlahendus olid ÜRO-le otsuse langetamisel kriitilise tähtsusega. Aruanne näitas, et Neoloy Geocells`i lahendus oli projekti tingimustele vastav optimaalne variant:
Lennuvälja projekt hõlmas muldkeha ja kohapealsest materjalist rajapeenraid. Neoloy Geocell`i geokärg paigaldati kogu lennuvälja alale paksu ületäitega. Lennurada ehitati põhiliselt liivast, kulumiskihi täitematerjalina kasutati mõnevõrra kvaliteetsemat, kaugemalt kohaleveetud Murrami liiva-kruusa.
Rasketehnika kasutamiseks vajalik vastupidav optimeeritud lahendus põhines geokärje järgmistel tehnilistel parameetritel:
Neoloy Geocells`i kõrge tugevdustegur võimaldas optimeerida lennuvälja ehitusprojekti. Struktuurseks täidiseks kasutati kohalikku pinnast, minimeerides vajadust mujalt kohaleveetava kruusa järele. See tähendas ehitusaja lühenemist, projekti olulist kulutõhusust, säästvust ja hoolduskulude vähenemist.
ÜRO kiireloomulise vajaduse rahuldamiseks suutis PRS korraldada tootmise ja logistika selliselt, et kogu mitmesajalise tuhande ruutmeetrine geokärgede tellimus saabus Mombasa sadamasse 10 nädalaga.
Rohkem infot antud projekti kohta
Neoloy® Tough Cell`i geokärjega tugevdatud katend Mexico City lennujaamas stabiliseeris aluspinna vajumist tõhusalt.
Loe edasiMexico City rahvusvaheline lennujaam ehitati üle järve; aluspinnaks on paisuv savi, mille veesisaldus on peaaegu 200%. Maapinna vajumine on tõsiseks probleemiks ja lennujaama mitmed lennurajad olid kaetud 4 meetri paksuse asfaldikihiga. Eeldati, et hiljuti ehitatud lennujaama platvormis, millel kasutati tavapärast katendit, vajub pinnas lennukite kolme vertikaalse punktkoormuse tõttu kahe aasta jooksul 3 cm võrra. Tegelikult vajus see vaid kahe kuuga 3 cm!
Lennufirma Interjet pidi selle probleemi lahendama, et ehitada oma A-320 lennukipargi hooldusrajatiste jaoks uus lennujaama platvorm koos perrooni, tugevdatud katendi ja stabiliseeritud põhjaga. Nad küsisid teekatete juhtivalt projekteerijalt Ancora Ingenierialt lahendust, kuidas jaotada struktuurse katendi koormus probleemsele pinnasele.
Pinnase väljakaevamine oleks olnud ebaefektiivne. Väga paksud betooni- ja asfaldikihid on meeletult kallid. Aluskihi betoon mõranes diferentsiaalse valgumise tõttu.
Ancora pöördus geokärje-põhise lahenduse saamiseks ettevõtte Innovater poole. Pärast tihedaid tehnilisi konsultatsioone ja Neoloy HDPE-põhise geokärje insenertehnilisi tõestusi otsustas Ancora, et Neoloy Geocells on parim võimalik lahendus.
Neoloy Tough Cell`i lahendus
Neoloy Geocell valiti ainsaks praktiliselt toimivaks lahenduseks väga valguva ja vesimärja pinnase tugevdamisel (vt ülaltoodud illustratsioone). Pärast 185 cm aluspõhja kaevamist ehitati 15 cm kõrgusest Neoloy 330-120-C geokärjest lahja betooniga täidetud tööplatvorm. Koormuse ülekanne toimub “kiirgusena” läbi Neoloy Geocells`i geokärjest moodustunud pooljäiga plaadi, mis paikneb pehmel aluspinnal, stabiliseerides aluspinda ja toetades katendi struktuuri.
Üle 125 cm paksusele tezontle täitematerjalist (vulkaaniline poorne kivim keskmise terasuurusega 2”) aluskihile paigaldati veel üks Neoloy kiht (kõrgus 12 cm), mis täideti hüdrauliliselt seotud materjalidega (HBM, hydraulically bound materials). 98-100%-liseks tihendamiseks kulus palju vähem töötsükleid kui tavaliste ehitusmaterjalide tihendamise korral. Pealiskatendiks paigaldati õhuke 10 cm asfaldikiht, mille all 15 cm tsemendiga stabiliseeritud aluspind.
Vastupidavus on ületanud ootusi: lennujaama ametkonna poolt 1,5 aasta pärast tehtud mõõtmised näitasid, et Neoloy tugevdatud katend ei olnud lennukirataste kolmes koormuspunktis vajunud!
Eelised
Neoloy® Tough Cell`i geokärg stabiliseerib isegi vesimärja ja vajuva mudapinnase, võimaldades pehmele pinnasele rajada vastupidava katendi madalamate kuludega.
Loe edasiVäljakutse – kuidas ehitada lennujaam pehmele, 30–60 m sügavuse mudasettega pinnasele
See on väljakutse, millega seisavad silmitsi 9,5 miljardi dollarise eelarvega NAICM (Mexico City uue rahvusvahelise lennujaama) planeerijad. Vastavalt New Mexico City lennujaama ehituskavale tuleb sellest üks suuremaid, futuristlikumaid ja jätkusuutlikumaid lennujaamu maailmas. Projekti on kaasatud projekteerijate ja inseneride rahvusvaheline konsortsium ja selle teostamine tõstab rahvuslikku uhkust.
Kuid probleem oli selles, kuidas ehitada üks maailma ambitsioonikamaid lennujaamu ebastabiilsele, vesimärjale ja vajuvale pinnasele (CBR < 1%)? Ühe rahvusvahelise projekteerimisfirma juht Briti arhitekt lord Norman Foster hindas olukorda järgmiselt: „pinnas on suure veesisaldusega ega talu suuri koormusi. Lisaks on ala seismiliselt aktiivne ning piirkonna pinnasetüüp võimendab maapinna liikumise mõju. Lõpuks tuleb arvestada linna suurt elanikkonda, kelle joogiveevarustuseks on põhjavee varude seisund järjest olulisema tähtsusega.”
Tavapärased ehitus- ja pinnase stabiliseerimise meetodid sellel maastikul lihtsalt ei tööta või on liiga kallid. NAICM-i ehitus- ja projekteerimisametid viisid läbi 4-kuulised võrdluskatsetused mitme erineva pinnasestabiliseerimise lahendusega, nagu mitmekihilised geovõrgud, muud geosünteetilised tooted ja muud tavapärased lahendused. Katseperioodi lõpus olid tulemused selged: pärast sadu (45-tonniste) raskeveokitega ülesõite Neoloy Geocells`i geokärjega ehitatud katselõigult ei täheldatud teepinna deformatsiooni, löökauke ega valgumist.
Neoloy Geocells kvalifitseeriti ainsaks võimalikuks pinnase tugevdamise lahenduseks New Mexico City lennujaamas. NAICM lahendus nägi ette geovõrgu puhverkihi paigaldamist Neoloy Geocell`i geokärje alla. See toimib stabiilse töökihina, mis parandab selle kohale paigaldatud geokärje jõudlust. Kvaliteedikatsed näitasid, et ehituskihi jäikus ja moodul suurenesid 3,5 korda vaatamata madalama kvaliteediga täitematerjali kasutamisele. Lisaks võimaldas uuenduslik tehnoloogia kasutada täitematerjalina kohalikku kerget vulkaanilist kivimit “Tezontle”, säästes ehitusaega ja vähendades katendi konstruktsiooni kogumassi, mis on ehituses kriitilise tähtsusega.
Neoloy Geocell`i geokärge saab paigaldada iga ilmaga. Mehhiko transpordiministri sõnul võimaldas see ehitada ka vihmahooajal, mis kiirendas ehitusaega umbes ÜHE aasta võrra. Oma pressiavalduses märkis ta, et see “uudne tehnoloogia võimaldas teostada ühe maailma ambitsioonikaima projekti”.